21 Eylül 2012 Cuma

"A Gentleman's Dignity" (2012)

Beyefendinin Haysiyeti


Bu yılın en eğlenceli dizisi kesinlikle bu. Senaristi zaten Secret Garden'ın senaristi. Ondan da esintiler görebileceğiniz türde bir yapım.

Kırk yaşına gelmiş ama hala doğru düzgün bir yuva kuramamış dört tane adamın hikayesi anlatılıyor. İşlerindeki başarıları, başarısızlıkları, aşklarındaki başarıları ve başarısızlıkları diye özetleyebiliriz. O yaşlarına gelmelerine rağmen çocuk ruhlarını hala kaybetmemiş dört sıkı dost. Kim Do Jin mimardır ve lisede ahlak bilgisi öğretmenliği yapan Seo Yi Soo'ya aşık olmuştur. Diğer arkadaşlarıyla birlikte amatör beyzbol oyuncusudur aynı zamanda. Im Tae San'da mimardır ve Kim Do Jin'le ortaktırlar. O da Hong Se Ra isimli soğuk kalpli kendini golfe adamış bir kadına aşıktır. Choi Yoon bir avukattır. Yıllar önce bir evlilik yapmış ancak eşi yedi yıl önce bir trafik kazasında vefat etmiştir. Im Tae San'ın kız kardeşi ona aşıktır. O ise bir türlü ona yüz vermiyordur. Lee Jung Rok kendinden büyük çok zengin bir kadınla evlidir. Ama gözü hep dışarıdadır. Eşi sayesinde iki tane dükkan işletiyordur. Eşi devamlı onu aldattığı için ona güvenmiyordur ve defalarca boşanmanın eşiğine gelmişlerdir. Dört arkadaşta çok çapkındır. Hovardalık yapmayı seviyorlardır. Bu yüzden de doğru düzgün bir ilişkileri olmamıştır.

Öncelikle bana bu diziyi tavsiye eden winpohu'ya bir teşekkür edeyim :)

Hangi diziyi izlesem acaba derken bunu önerdi bana ve çok eğlenerek izlediğim bir dizi oldu.

Oyuncular




Fragman



Şimdi yavaş yavaş konuyu derinleştirelim. Kim Do Jin arkadaşı Lee Jung Rok'un kafesinde otururken dışarıda bir kız görür. Yağmur yağıyordur ve oradaki şemsiyenin altına sığınmıştır. Kız da dönüp ona bakar.


Bu esnada Kim Do Jin'in çıkmakta olduğu kız arkasından sessizce gelir ve gözlerini kapatır. Buluşmaya erken gelmiştir. Ellerini çektiğinde dışarıdaki kızı göremez Kim Do Jin. İçeri girip bir masaya oturmuştur. Bu sırada telefonu çalar ve arayan Im Tae San'dır. Telefonda çıkmak istiyorum der. Soo Yi Soo bunu beklemiyordur ama Im Tae San için özel beyzbol eldiveni bile yaptırmıştır. Çıkmak? diye sorar ve aldığı cevap; Evet geçen hafta seninle stadyuma gelen arkadaşınla. Golf oynadığını söylemişti. O benim tam tipim. Bu yüzden merak ediyorum. Senden iletişim bilgilerini alabilir miyim? Yi Soo hayal kırıklığına uğramıştır. 



Kim Do Jin çıkarken yine görür onu ama ilişmez. Daha sonra bir gün dışarıda tesadüfen karşılaşacaklardır. Kim Do Jin yolda yürürken çantası Soo Yi Soo'nun eteğine takılacaktır. Sökülmeye başlayan kıyafet yüzünden Yi Soo'nun arka kısımdan iç çamaşırları ortaya çıkacaktır. Ottoke ottoke diye kıvranırken imdadına Kim Do Jin yetişecektir.



Kim Do Jin: Kıçı kaybetmek deyimi bu olsa gerek.
Soo Yi Soo: Teşek... Ne dediniz?
Kim Do Jin: Evin yakınlarda mı?
Soo Yi Soo: Hayır.
Kim Do Jin: Araban var mı?
Soo Yi Soo: Evde.
Kim Do Jin: Başka çaresi kalmadı gibi görünüyor. Hadi gidelim. Yürü.
Soo Yi Soo: Nereye?





Kim Do Jin: Niye durmaman gerektiğini biliyorsun değil mi? Ben "dur" diyene kadar.
Soo Yi Soo: İpin ucunu nerede buldunuz? Çünkü ne kadar sürdü, bilmiyorum.
Kim Do Jin: Böyle bir şeyi nereden bulacağım ki? Çantama takılmıştı.
Soo Yi Soo: O zaman elbisemin sökülmesinin sebebi sizdiniz?!
Kim Do Jin: Sendin. Ben senin kıçının ani saldırısından nasıl kaçınabilirdim? Bak şimdi de.
Soo Yi Soo: Ay kusura bakmayın..
Kim Do Jin: Yürümeğe devam et... daha da dikkat çekmek istemiyorsan.

Bir takıcının önüne gelirler ve KDJ satıcının örtüsünü satın alır ve SYS'nun beline bağlar.

İkinci karşılaşmaları da böyledir. Kim Do Jin ve Choi Yoon yolda yürürken yollarını kesen liseli dört genç onlardan sigara ister. Olmadığını söyledikleri halde bu sefer de para isterler. O da olmayınca kavga ederler. Karakoldayken öğrencilerin velisi olarak öğretmen Soo Yi Soo çağırılır. Çocuklar, KDJ ve CY'un ağzı gözü yara izleriyle doludur. 



Kim Do Jin'in bütün gününü kaydeden kalem şeklinde ses kayıt cihazı vardır. Arkadaşlarıyla otururken masada unutur ve gırgır başlar. Anlattıkları gibi havalı davranamamışlardır. Jung Rok ve Tae San onlarla dalga geçmeye başlar.


 

Seo Yi Soo aynı zamanda beyzbol hakemliği de yapıyordur. Amatör olarak oynayan bu dört kafadarın üçü zaten onu önceden tanıyordur. Kim Do Jin'de tanıyacaktır. Ama yine ilginç bir şekilde. Hem çocukların velisi olduğu için hem de beyzbol maçında onu küçük düşürücü sözlerinden dolayı özür dilemesini istiyordur Kim Do Jin. Choi Yoon'dan o kadının bugün oynadıkları beyzbol maçındaki hakem olduğunu öğrenen Kim Do Jin hemen arabadan iner ve Soo Yi Soo'yu takip etmeye başlar. Yolda çocukça hareketler yapan Soo Yi Soo onu güldürecektir. Karşılıklı mesajlaşmaya başlayacaklardır ve SYS ağzımda bir gülle geleyim mi der esprisine KDJ'de söz sözdür öyle gel der.



Ertesi gün Soo Yi Soo, Im Tae San'ın ve Kim Do Jin'in olduğu ofise gider. KDJ ağırdan almaya çalışıyordur. Amacı biraz daha onu görmektir. Ama kısa sürede ITS'dan hoşlandığını anlayacaktır ve deyim yerindeyse SYS'yu süründürecektir.



En büyük aşklar nefretten doğar sözü vardır ya aynen öyle olacak. Bu arada Im Tae San'ın kız kardeşi Im Mea Ri yurt dışından dönüş yapmaktadır. Aynı uçakta babasını aramak için Japonya'dan Güney Kore'ye gelmekte olan Colin vardır.

İkisi yan yana oturuyorlardır ve Colin Secret Garden'ı izlemektedir. Im Mea Ri onu görür ve aralarında geçen diyalog.



Im Mea Ri: Pardon, ben buna bakmamıştım. Ne diyorlar? Niye birlikte uzanıyorlar oraya?
(Colin kulaklıklardan birini ona verir ve o da dinlemeye başlar.)
Im Mea Ri: Teşekkürler.


Kim Joo Won: Neden senin rüyaların her zaman bu kadar zorluk dolu?
Kil Ra Im: Çünkü rüyalarımda hep sen varsın.
Kim Joo Won: Hiç değilse rüyalarında, birlikte mutlu olamaz mıyız?
Kil Ra Im: Yine de gelmeni istiyorum. Yarın da. Öbür gün de.


Im Mea Ri: Ay ne kadar güzel. Bu senarist cidden çok iyi. Tekrar seyredebilir miyim?

Not: Dizinin senaristinin Secret Garden'ın senaristi olduğunu söylemiştim. Burada da kendini övüyor. İlginç bir detaydı hatırlatayım dedim :)

Dizinin ilerleyen bölümlerinde ilk kez bir dizi de rol alan Im Mea Ri karakterini canlandıran Jin-Yi Yun'un oyunculuğuna hayran kalacaksınız. İnanılmaz bir oyunculuk çıkarmış. Zırt pırt çocuk gibi ağlamalar filan. 

 

Colin rolünü oynayan CNBLUE grubundan Jong Hyun Lee'de güzel sesiyle diziye ayrı bir hava katmış. (Şarkısını dinlemek için tıklayın)

Başrol oyucularından Dong-gun Jang'da da iyi ses varmış. Onu da dinlemek için tıklayın.

Ayrıca son dönemin fenomenlerinden olan PSY - Gangnam Style ilk kez bu dizi de kullanılmıştır :) Ayrıca böyle bir diziye böyle bir son yakışırdı dedirten türde de bir sonu var.

Şimdi sizi dizide her bölümün başlarında gösterilen parodilerle baş başa bırakıyorum. Kore ile ilgili her konuya değinmişler. Çok güzel hepsi :)






9 yorum:

NABRUT dedi ki...

okumadım:)bitirince geleceğim tekrar.
ama birşey soracağım son 3 bölümü hanrel 720p bulamıyorum.bildiğin bir adres var mı?

Novella dedi ki...

Mesela; bölüm başlarında, dört kafadarın başlarından geçen olaylardan kısa kısa örneklerin verildiği sahneler ve Do Jin'in Yi Soo'yu gördüğünde kendini püfür püfür, uçsuz bucaksız bir çimenlikte hissettiği sahneler baya hoşuma gitti. Bir de Rok'un kaçamaklarını gizleme operasyonları eğlendirdi. Bunların dışında elle tutulur bir tarafı yoktu bence. Çok yavan bir o kadar sıkıcı bir dizi olmuş. Sürekli elim forward'a gitti izlerken.

NABRUT dedi ki...

ellerine sağlık...
dizi harikaydı hakikaten.sonu süper olan ender kore dizilerinden:)
mari konusunda katılıyorum hatta favorimdi diyebilirim o nasıl muhteşem bir oyunculukdu öyle...
yine jang dong gunun sesi de çok şaşırtıcıydı en sevdiğim ostlardan.
gerçi her şarkı bi ayrı güzeldi de...

Adsız dedi ki...

bu diziye başlama sebebim gerçekten senin yazın:)öncelikle belirtmek isterim daha önce baktığım halde izlemedim senin yorumlarını görünce evvet başlamalıyım diye düşündüm ve gerçekten iyi yapmışım ve iyi yazmışsın:))haa diziye gelince cidden eğlenceli bir dizi ama ben bu diziyi 3 saat övede bilirim 3 saat yerede bilirim:)çok çok iyi sahneleri başrol oyuncusunun(erkek)gerçekten çok çok iyi oynaması ama kadın oyuncunun bence vasatı aşmaması yoon ve oppacı kızın sıkıcı halleri vs daha onca şey syabilirim ama en iyisi kısa kesmek :)son olarak sebep olduğun için bu keyifli anlara teşekkür ederim.AZRA

Neo dedi ki...

Fazla uzatılmış konu o yüzden sıkıyor baş roldeki kişilerin aşk hikâyesi. Ama yılın en komik dizilerindendi yine de. İyi vakit geçirtti daha ne olsun :)

hanife sarıkaya dedi ki...

ahh benim 1 numarama oturacak kadar eğlenceli bi diziydi yazi da bi o kadar güzel olmuş :) benimde dolaylı yollardan izleme sebebim sen oldun diyebilirim :)ve gerçekten çok keyif alarak izledim genç kuşaktan sıkıldığım anda çok iyi geldi teşekkürler :) (yorum biraz geç oldu kusura bakmazsın artık :))

Neo dedi ki...

Güzel sözlerin için teşekkür ederim :) Kaçmıyoruz ki, istediğin zaman erken geç yorum yazabilirsin. Yılın en eğlenceli dizisiydi AGD :)

Adsız dedi ki...

Bu dizi gibi sıkı arkadaşlığı anlatan kadrosu kaliteli, ana karakterin de bol olduğu (bunda sekiz kişi diyebiliriz sanırım) ve sağlam oyunculukların olduğu başka dizi varsa tavsiyenizi isterim. Pek çok dizi var romantik komedi türünde bunun gibi ama ana karakterler az kalıyor gibi. Bir de arkadaşlık durumu olmuyor bazılarında vs.. Türünün tek örneği değildir bu anlamda umarım. Teşekkürler şimdiden.

Neo dedi ki...

Maalesef böyle bir dizi yok. Kadrosu daha çok yeni parlamaya başlayan oyunculardan olan Reply 1997 ve Reply 1994 var. Bu dizilerde böyle arkadaşlıkların çok olduğu ve çok karakterli diziler. Aynı tadı verir mi bilmem ama eğlenceli oldukları kesin.

Yorum Gönder

Newer Posts Older Posts