4 Kasım 2010 Perşembe

My Name Is Khan (2010)




Hikaye Asperger sendromu olan bir Hindistanlı müslüman olan Khan'ın Amerika'ya giriş yapması ile başlıyor. Asperger sendromu olduğu için sarı renk ve gürültüde ne yapacağını bilemez hale gelinen bir tür hastalıkmış bu. Giriş sırasında sırtında koca bir turist çantası ile kendi kendine dua okurken onu bir terörist zannederek aramak istiyorlar ve bir odaya alıyorlar. İçerde yapılan işkencevari aramadan sonra serbest bırakılacaktır. Serbest bırakılmadan önce polislere başkanla görüşeceğini ve uçağını kaçırdığını söyler. Polislerde başkana ne söyleyeceğini sorar. Verdiği cevap; "Benim adım Khan.. ve ben bir terörist değilim" diyeceğim der.

Film genelde bu söz üzerine dönüyor. Amerikalıların İslama ve müslümanlara bakış açısını sorguluyor. Khan'ın gençlik yıllarına döndüğümüzde ise annesinin söylediği bütün insanların kulaklarına küpe olması gereken şu söz zihnimde derin bir yer edindi bende.

"Dünyada sadece iki tür insan vardır. İyi insanlar ve kötü insanlar. İnsanlar arasında ki tek fark budur."


Bunu kendine ilke olarak alan Khan'da Amerika'da ön yargıları yıkmak için savaşır.
Kesinlikle izlenmesi gereken bir film. Tam bir hayat dersi niteliğinde. Altyazısıda düzgün olsaydı keşke.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Neo... Blogunu ilk defa bugün gördüm ve çok hoşuma gitti. Ellerine sağlık :)

"My name is Khan"ı izlemedim ama anlattıkların ilgimi çekti, izlenecekler listesine aldım. Ayrıca küçük bir not düşmeden geçmeyeyim dedim: Khan soyadı, Hintlilerin sadece müslüman olanlarına ait bir soyadıdır. Belki filmin ismini böyle seçerek bunu da vurgulamak istemiş olabilirler. Bir de Asperger sendromunun pek çok çeşidi var bildiğim kadarıyla; hatta Einstein bile Asperger sendromluymuş. Otizmin değişik bir çeşidi; buna sahip olan insanlar bazı konularda deha derecesinde iyiyken, bazı konularda embesil derecesinde aptal olabiliyormuş...

Neyse çenem düştü, burda keseyim :) İyi bayramlar ^^

Neo dedi ki...

Merhaba hikaruivy, hoşgeldiniz :) Teşekkür ederim. Sarangnide en son izlediğim filmlere yazdığımda da asperger sendromu ile ilgili bazı bilgiler(düzeltmeler) aldım. Değişik bir hastalık dediğiniz gibi. Khan soyadının sadece müslümanlara verildiğini bilmiyordum. Bu da yeni bir bilgi oldu benim için. Teşekkür ederim. En kısa zamanda izlemelisiniz sizde. İyi bayramlar. Yorumları daha yeni gördüm. Blog alemine yeni atıldığım için farkedemedim şimdiye kadar. Kusura bakmayın o yüzden.

Adsız dedi ki...

Rica ederim ne demek? Blog alemine bu kadar hızlı giriş yaptığınız için tebrik edebilirim sadece! :)

Neo dedi ki...

Teşekkürler :) Hep içimde böyle bir istek vardı ama vakit olmadı şimdiye kadar.

Yorum Gönder

Newer Posts Older Posts