7 Ağustos 2012 Salı

The Thing (1982)

The Thing

Şey




Bir araştırma görevi için kuzey kutbunda görevde bulunan Amerikan bilim adamları bir gün köpeklerinin peşinden bir helikopterin geldiğini görür. Adam helikopterden iner ve silahıyla köpeği kovalamaya devam eder. Bu arada helikopter infilak eder. Adam durmadan bağırarak bir şeyler anlatmaya çalışıyordur. Anlamadıkları dildeki bu adam Norveçli bir başka bilim adamıdır. Köpeklerini vurmak isterken ekipten birini bacağından vurur. Adam delirmiş gibidir. Kendilerinin de tehlikede olduğunu gören ekipten birisi onu vurarak öldürür. Ne olduğunu anlamaya çalışan meraklı bilim adamları helikopter ile çevrede araştırma yapmaya karar verir. Sonunda norveçlilerin araştırma yaptığı yeri bulurlar. İlginç şeyler dönüyordur. Etrafta yanık kokusu ve ölmüş insanlar vardır. Sonunda insana benzer evrim geçirmiş ve yakılmış bir yaratığı bulurlar. Helikopterle merkeze götürürler ve araştırma yaparlar. Getirdikleri "şey" onların başlarına hiç beklemedikleri sorunlar açacaktır. Sorun demek hafif kalıyor aslında.

Filmin yapım yılına bakınca oldukça iyi olduğunu söyleyebilirim. Alien serisine fikir vermiş bir film olabilir. Tek farkı biri uzayda geçiyor diğeri dünyada. Ortak özellikleri ise nereden geldikleri bilinmiyor. Türünün en iyi örneklerinden birisi.


2011 yılında yeniden çekimi yapılmış hatta. Ararsanız onu da bulabilirsiniz. Her şeyin orijinali makbul olduğu için bu film kadar ilgi bulamamış haliyle. Zamanın şartlarına göre üst düzey bir filmdi.



3 yorum:

Voodoo Baby dedi ki...

Çok güzel bir yazı olmuş. Yalnız hemen bir şeye dikkat çekmek istiyorum. 2011'de yapılan film prequel. 1980'lerde yapılan filmin öncesinde gelişen olayları anlatıyor. Yani bi Remake değil. Bu yüzden ikisini kıyaslamak çok yanlış ^_^ Mesela 1980 filminin başındaki köpeği kovalama sahnesi 2011'dekinin sonunda gösteriliyor. Yani 2011'i de izleyebilirsin öncesinde neler döndüğünü anlamak için ^_^

(2011)Ve ben açıkcası klişelerden dolayı akılda kalıcı bulmasam da filmin kötü olduğunu düşünmüyorum. Yalnızca sinemada izlememe değmedi diyebiliriz.

Neo dedi ki...

Teşekkürler :) Sinemalar.com sitesinde remake yazıyordu. Ben de oradaki bilgiye güvenerek bunu yazdım. Doğru bilgi için teşekkürler. Merak ettim şimdi izlemem lazım bunu da.

inatcikiz dedi ki...

2011 yapımını izlemiştim, fena sayılmazdı ama 6/10 diyebilirim en fazla...
şimdi fragmanı izleyince sanki 82 yapımı daha etkileyiciymiş gibime geldi...demiştim ki vodoo 'nun yorumuyla uyarlama olmadığını devam niteliğinde olduğuu öğrendim...
yazı ve bilgilendirme için teşekkürler

Yorum Gönder

Newer Posts Older Posts