6 Ocak 2012 Cuma

"Sign" (2011)

싸인
İşaret




Kore'nin CSI'ı diye adından söz ettiren dizide başrolleri Ah-jung Kim ile Shin-yang Park paylaşıyor. Diziyi izlemeye başlama sebebim ise Ah-jung Kim. Daha önce üç tane filmini ve bir dizisini izlemiştim. Sesi kulağa çok hoş gelen bir kadın. Oynadığı 200 Pounds Beauty filminde de adeta bir şarkıcı gibi sesini kullanabildiğini göreceksiniz.

Bu kadar Ah-jung Kim övgüsü yeter. Şimdi dizimizin konusundan bahsedeyim. Kardeşinin başına gelen bir olaydan dolayı olay yeri araştırma görevlisi olmayı kafasına koyan Go Da-kyung bunu başarır ve göreve başlar. Daha ilk görevinde çok ünlü bir şarkıcının konserde kulisteyken öldürülmesi görevine bakarlar. Go Da-kyung daha ilk görevinde işin aslında göründüğü gibi olmadığını ve ne gibi dolaplar döndüğünü görecektir. Yoon Ji-hoon ise çok başarılı bir otopsi uzmanıdır. Prensiplerine bağlı, en ufak bir detayı bile kaçırmayan gıpta ile bakılan fakat çokta sevilmeyen biridir. İş kolikliği aşk hayatına da yansımış ve çevresinde çok fazla konuşabileceği kişi olmayan biridir. Tek tutunacağı dalı ona mesleği öğreten hocasıdır. NFS diye adlandırılan ulusal otopsi merkezinde çalışıyordur. Olayların başlangıcı olan ünlü şarkıcının ölümünü Go Da-kyung ile araştırmaya başlarlar.

Bir çok olayı çözerler ama hep bu olayı çözmeye yaklaştıklarında karşılarına engel çıkar. Kirli eller oraya da uzanmıştır. Yoon ji-hoon'un eski sevgilisi savcı Jung Woo-jin, dedektif Choi yi-han'la birlikte engelleri aşmaya çalışırlar. Ama her şey o kadar kolay değildir.
Son bölümde Yoon ji-hoon canı pahasına herkese ders verecek nitelikte bir planla suçluyu ortaya çıkartacaktır.
En baştaki konuyu sonuna kadar sürdürmeleri izleyici için çok can sıkıcı bir durumdu. Bunun yerine daha fazla konu çıkartabilirlerdi. Dizinin eksi yönü buydu.

Dizide dikkatimi çeken ilginç ayrıntılar vardı. Onlara geçmeden önce dizinin çok şey öğrettiğini söyleyebilirim. Sezgi yeteneğim tavan yapmış onu anladım :) Dizinin konusu itibariyle mi yoksa çok fazla film dizi izlemekten midir bilemiyorum nedense gördüğüm şeyleri önceden tahmin ediyorum hep. Şimdi geçelim ilginç ve bir o kadar da komik ayrıntılara.

Twitter'da beni takip edenler muhtemelen görmüştür bu dizi ile ilgili paylaştığım resimleri. Onlar geliyor şimdi.

Bir cinayet davası ve cinayeti işleyen bir amerikan askeridir. Tipine bakarak amerikan diyebilirler belki ama konuşmasından koreli olduğunu anladım :) Good luck derken Good Rock demesi gibi :) Resimler nerede diyorsunuz değil mi geliyor.


Burada amerikalı askeri tespit ediyorlar ve birliğinden tutuklamak için savcı iznini komutana veriyorlar. Komutanın ismine dikkat!! Justin Bieber :)) Çok yaratıcı koreli yapımcılarımız başka isim bulamamış galiba. Bu kadar mı? Hayır sıkı durun.


Burada da amerikan askerini ararlarken birlikte olan askerlerin listesine bakıyorlar. İsimlere dikkat yine. Will Ferrell, Jonah Hill, Ben Stiller, Jake Gyllenhaal vs.. bu adamların hepsi komedyen özelliği olan oyuncular. Amerikalılar :) Kardeşim uydurma isim yazacaksanız bari tanınmış isimleri yazmayın. Adamlar herhalde ekiptekilere tanıdığınız amerikalı isimlerini söyleyin demişler. Bunlarda aklına geleni söylemiş sonra kağıda yazmışlar. Pek komediyi seven arkadaşlarmış takdir ettim :) Komedyen yönü olan oyuncuları anladım da Justin Bieber ne arkadaş? Bu kadar mı düştü korede görev yapan ekip yaşı. Blog yazmasaydım burada bir random gülüş olacaktı. Şaka gibi.

Dizi de ilginç bir ayrıntı da Secret Garden dizisindeki sevimli sekreter Kim. 


Komik hareket ve tavırlarıyla bizi güldüren Seong-oh Kim bu dizide karşımıza bir psikopat olarak çıkıyor. Ailesi tarafından ezilen ve hor görülen bir insanın nasıl seri katile dönüştüğünü gösteriyor. Dizide en uzun süre çözülmeye çalışılan ikinci vaka buydu. Go Da-kyung'un kardeşinin başına gelen olayla da ilgisi vardı çünkü.

Çevirisini yapan shepidi'ye teşekkürler :)

Yazımı dizide solo olarak söylenen ve sesini beğendiğim Krsytal - Because of Me şarkısı ile bitiriyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere :)

4 yorum:

tarih84 dedi ki...

Nedense yıllar önce izlediğim 10 bölümlük japon dizisini anımsattı yoksa bir uyarlama mı? Htta oarad çocuk melez bir japon du hatta saçlar sarıya falan boyalı enteresandı kıza karşı da bir garip sevgi tahrik arası bir duygu geliştirmişti benim es geçtiğim bir dizi oldu.

Neo dedi ki...

Uyarlama olduğunu sanmıyorum ama anlattığına benziyor biraz.

Adsız dedi ki...

justin bieber :)) süpermiş cidden :))
dizi ise eğlenceliye benziyor. polisiye severim zaten. listeme alıyorum :) tanıtım için teşekkürler ^^

Neo dedi ki...

Rica ederim. İyi seyirler şimdiden :))

Yorum Gönder

Newer Posts Older Posts