22 Kasım 2010 Pazartesi

"Iris" (2009)

"Iris"

 

 


Bu diziyi aslında uzun zaman önce izledim ancak şu an yazma fırsatı bulabiliyorum. Aradan uzun zaman geçmesine rağmen bakalım unutmadan yazabilecek miyim? İsimleri hatırlamak için dizinin ilk bölümünü açtım bile Olmadı yani, kopya çekeceğiz biraz. Bu arada bu yazı bloga kopyala yapıştır yapılmadan yazılan ilk yazım olacak Dur yahu önceden başka şeylerde yazmıştım. Neyse...

 

Dizimiz Macaristan'da başlıyor. NSS ajanı olan Hyeon-joon Kim'in müdürü Macaristan'da bulunan Hyeon-joon'un yanına gelir ve ona yeni bir görev verir. Macaristan'da bulunan Kuzey Kore başkanını öldürmesi talimatını alır. Birimin dağıtıldığını ve bu görevi yapması halinde Kuzey

ve Güney Kore arasındaki soğuk savaşın biteceğini söyler. Hyeon-joon bu görevi yerine getirir. Ancak kaçarken Kuzey Kore ajanları tarafından vurulur ve yaralı bir şekilde kaçmayı başarır. NSS'in müdürünün asıl planı hiç bir iz bırakmamaktır. Dolayısıyla Hyeon-joon'un öldürülmesi talimatını verir. Bu görevi ilk önce Hyeon-joon'un sevdiği kıza verir fakat o bunu kabul etmez. Bu sefer can arkadaşı Sa-woo'ya görev verilir. Sa-woo istemeye istemeye de olsa bu görevi yerine getirmelidir. Aslında işine de geliyordur. Çünkü Hyeon-joon'un sevdiği kıza o da aşıktır.

 

Burası bize aksettirilen başlangıç asıl başlangıç ise aşağıdaki gibi.

 

 

 

 

Hyeon-joon ve Sa-woo aynı özel birlikte görev alan süper yetenekli askerlerdir. Hyeon özel birlik dışında üniversiteye başlamıştır ve ilk gününden bir kıza aşık olur. Bu kız aslında NSS ajanıdır ve onların yeteneğini bildiği için takibe almıştır. O yüzden Hyeon'u üniversitede, Sa-woo'yu ise okulundan tanıdığı bir NSS çalışanı ile barda içki içerken kendine aşık eder.

 

Artık görev başlamıştır. İkisini de bir gece bulunduğu birlikten kaçırıp özel ve bir o kadarda zorlu testlere sokarlar. İkiside ne olup bittiğinin farkında değildir. Testleri geçerler ve NSS'de göreve başlarlar.

 

Dizi devamlı bir kovalamaca içinde devam ediyor. Operasyondan operasyona gayet heyecanlı dakikalarından yanında asıl hikaye çok karmaşık NSS birimi ve o birime karşı durmaya çalışan iki aşığın hikayesini anlatıyor. Daha önce hiç bir Kore dizisinde bu şekilde bir aksiyon görmemiştim. Zaten en pahalı dizileriymiş. Yayınlanan 20 bölümüde ülkede en çok izlenme oranlarını yakalamıştır. Şu aylarda yeni bir sezonu başlayacak ve bu yıl dizinin birde filmi vizyona girecek. Kore'de ilk defa bir dizinin filmi yapılmış olacak böylece. Kesinlikle izlenmesi gereken aksiyon, romantizm ve gerilim dolu bir dizi. Az kalsın unutuyordum. Güzel Kuzey Koreli ajanımız Seon-hwa'yı. Bitirmeden onunda bir resimini vereyim.




Ve son olarak..



 

3 yorum:

~kendisi dedi ki...

Okulda dizi yazılarını okudum bugün ve eve gelince yorum yazarım diye düşündüm, hatta unutmamak için not aldım: "Neo; -Kim Sam Soon, -Iris, -Gumiho yorum yaz" şeklinde ama şu an yapmam gereken o kadar çok şey var ki bugünlük sadece buna yazabileceğim.

Iris zaten izlemek istediğim dizilerden biriydi şimdi kafamda daha çok canlandı ne üzerine olduğu :) Tabi karakterleri daha tanımadığım için isimler havada kaldı ama o kadar da olur. Secret Garden'ın 2 bölümünü izlediğim halde Ra Im, Joo Won ve Oska dışında kimsenin adı aklımda kalmadı.

Bu arada Kuzey Koreli ajan aynı isimle Athena'da da oynayacakmış :)

Neo dedi ki...

Evet o da oynayacakmış :) Bu güzel ama ilki kadar zevk vereceğini tahmin etmiyorum. Athena: Goddess of War'un fragmanlarında Su Ae'nin bakışları bana Tae-hee Kim'i hatırlattı.

Adsız dedi ki...

iris gerçekten güzel bir diziydi...tanıtımında çok güzel olmuş yanılmıyorsam bu diziyi geçen sene izlemiştim... ama etkisi baya uzun sürmüştü....teşekkürler...

Yorum Gönder

Newer Posts Older Posts