14 Ocak 2013 Pazartesi

"Reply 1997" (2012)

Answer Me 1997
Answer to 1997



Oyuncular





Reply 1997, 16 bölümden oluşan bir dizi. Dizi Temmuz 2012'deki Kwang An Lisesi 1997 mezunları buluşması üzerinde dönüyor. Orada geçen diyaloglardan dizinin sonuna kadar geçmişleriyle ilgili kesitleri izliyoruz.



Yıl 1997, Sung Shi Won ve Yoon Yoon Jae çocuklukları birlikte geçmiş iki arkadaştır. Arkadaştan öte kardeş gibilerdir. Birbirleri hakkında her şeyi biliyorlardır. Aynı evde büyümüş, Shi Won'un anne ve babası tarafından büyütülmüşlerdir. Yoon Jae'nin anne ve babası o küçük yaştayken vefat etmiştir. Abisi Yoon Tae Woong onun okulunda öğretmenlik yapıyordur. Shi Won fanlığın dozajını abartmış tipik bir ergendir. Sevdiği grup H.O.T'den Tony'ye aşıktır. Onların konserlerine gider, hediyeler gönderir, çıktığı TV programlarını kasede kaydeder, odasının her yerini onların posterleriyle doldurur. Yetmez konserde ondan aldığı tişört'ü yıkamaz. Kokusunu devamlı koklamak için. Bu durum aile içinde babayı sinir edecektir. Onlar yüzünden notları düşer. Yarı yıl karnesinde sınıf sonuncusu olan Shi Won'un odasına babası gider ve bağırmaya başlar. "Büyüdüğünde ne yapacaksın?" "Tony'nin karısı olacağım." "Senin gibi kuş beyinliyi kim alır?" Ve başlar posterleri yırtmaya.



Shi Won'un en yakın arkadaşı Mo Yoo Jung, şirinliğiyle ünlenmiştir. Aynı zamanda çok kolay aşık olur, sıklıkla sevdiği yıldızları değiştirir. Bugünlerde Infinite grubuna takmıştır.

Shi Won'un ağzından dizimizin erkek karakterlerinin özellikleri;

Romantik Kang Jung Hee (Bir erkek olmasına rağmen Yoon Jae'den hoşlanıyordur. (Hoya) Her ne kadar dizi çekilirken yönetmene defalarca ben kızlardan hoşlanıyorum dese de bu rolü oynar. Dizi de kız gibi düşünmesi ve hareket etmesiyle ön plana çıkıyor. Nedeni ise çok kız çocuklu bir ailede büyümesidir. Kendini kız gibi hissediyordur bu yüzden çoğu zaman.)

Geveze Bang Sung Jae (Çenesiyle insanları bıktıran, sus da motorun soğusun denecek kişinin karşılığı. Bir keresinde Shi Won'un babasının evinde bütün arkadaşlarıyla birlikte Japonya-Güney Kore maçını izlemeye gider. Babası çenesinden bıkar ve maç boyunca konuşmazsan sana Park Jung Tae'nin beyzbol sopasını vereceğim der. Maç boyunca ağzını açmaz. Maç bittikten sonra bütün konuşmaları aklına yazmıştır. Yanlış bildikleri şeyleri peş peşe sıralamaya başlar.)




Karizmatik Do Hak Chan (Seul'den gelmiştir ve konuşması diğerlerine komik geliyordur. Babası asker olduğu için askeri bir disiplinle büyümüş ve kızları sadece yetişkin videoları ile tanıdığı için onlara karşı utangaçtır. Onları sadece cinsel obje olarak görür ve yakınlaşamaz.)

Zor beğenen Yoon Yoon Jae (Shi Won'a aşıktır ama bunu uzunca bir süre boyunca bir türlü itiraf edemez.)

Buna ek olarak Yoon Yoon Jae'nin abisi Yoon Tae Woong. (Dizi de en çok küfürü yiyen. Bizi sinirlendiren kişi belki de.)

Dizi de çok fazla komik sahne var. Yoon Jae ve arkadaşı Bang Sun Jae arasında sınıfta geçen bir diyalog şöyle :)

BSJ: "Bu sevimli kız gerçekten iyi söylüyor." Kaseti uzatır. "Şarkısı çok duygusal, kalbin erir. Sadece bir kez dinle! Hadi!" 
YYJ: "Adı Yanppa ise nasıl ünlü olabilir? Yangpa şarkıcı olursa o zaman Jadu ve Gummy'de şarkıcı olmalı. Bu şarkı popüler olursa Busan Kız Lisesine gideceğim ve çıplak olarak 10 kez takla atacağım."

Sonrası...



Sadece Yangpa değil Jadu ve Gummy'de popüler olmuştur ilerleyen yıllarda :) Yangpa ve Gummy'i şahsen biliyorum.

Shi Won'un annesi ev hanımıdır. Babası ise lise beyzbol takımının antrenörüdür. Devamlı kavga ederler ama birbirlerine sevgileri hiç bitmez. Babanın kızı ile olan diyalogları, kavgaları diziyi daha bir sıcak hale getirmiş. The Classic filmindeki şu şarkı sayesinde daha bir güzelleşmiş dizi. 

Dizinin daha bir anlamlı olmasının sebebi benim lise yıllarıma denk gelmesi o yılların. 1997'den günümüze tarih gözlerimizin önünden akıyor. Ben o zamanlar ne yapıyordum diye düşünüyor insan. Örnek vermek gerekirse bizim hatıralarımızda da yeri olan şu kısımlar. 2002 Dünya Kupası, Dial-up internet bağlantısı sesi, chat vs.

Babası bir keresinde evden kaçıp konsere gittiği için Shi Won'un saçlarını keser. En yakın arkadaşı Mo Yoo Jung'da saçını onun gibi keser.




Shi Won'un kız arkadaşlarını tanıyalım biraz da.

Mo Yoo Jung; Daha önce söylemiştim sevdiği kişileri çok çabuk değiştirdiğini. Önceleri Yoon Jae'ye aşıktır fakat daha sonra Seul'den gelen yeni öğrenci Do Hak Chan'a kafayı takar.

Diğerlerini de anlatacaktım ama pek bir anlatacak bir şeyleri yok. Onlar da H.O.T'nin rakibi Sechs Kies grubunun fanlarıdır. İçlerinden biri de yine Yoon Jae'ye aşıktır.

Bu iki kız grubu arasında devamlı fan kavgaları olacaktır.

Shi Won bu fan olayında Busan fan grubu liderliğine kadar gidecek, internette yazdığı fanficler çok sevilecektir. Oppalarıyla ilgili yazdığı cinsel içerikli hikayeler fenomen haline gelecektir. Lise son sınıftalardır artık Shi Won'un bir meslek seçimi yapması lazımdır. Bunun için Tae Woong'dan tavsiye mektubu alması gerekiyordur. Gidebileceği üniversiteye ancak böyle karar verebilecektir. Tae Woong ile konuşurken seçeneklerin hiç birini başaramayacağını söyler ona. Yazdığı fanficleri o da duymuştur ve çok komik buluyordur. Bunu değerlendirip bu alanda ilerlemesini söyler ona. Senaryo yazarlığı ile ilgili bölümü okumasını tavsiye eder.




Shi Won'un babası bir gün yağmur yağarken aceleden kızının H.O.T grubuna ait fan yağmurluğunu giyer dışarı çıkar. Shi Won bunu görünce yalın ayak dışarı koşar onu çıkarması için zırlar. Çekiştirirken yırtılır ve sonra aşağıdaki sahne :)




Shi Won'un babasının kansere yakalanması ve hastane odasında kanser konulu bir diziyi izleyen hastaların diziye verdiği duygusal tepkiler sonucunda eşinin dizinin senaristinin telefonunu bulup mutlu son yazmasını istemesi, yalvarması dizideki yegane dram sahnelerinden biriydi. Bu hastalık Shi Won'u bir nebze olsun olgunlaştıracaktır belki de. Babasına karşı sert tavrını bırakmasını sağlayacaktır. Bu sahnelerde çalan şarkı da bir anlamlıydı yani. The Cranberries - Ode To My Family



Shi Won'un anne babasının tanışma sahnelerine kadar gidiyor dizi. Shi Won'un annesinin gençliğini oynayan kıza rolü yakışmıştı. Kopuk kopuk yazıyorum çünkü dizide böyle zamandan zamana atlıyor.





Reply 1997 dizisinin dönüm noktası şu sözler olmuştur.


Eğer bir adam kendisini sevmeyen bir kıza hastalıklı bir aptal gibi onu sevdiğini söylerse... bu onu bir daha asla görmek istemediği anlamına gelir.

Dizide benim dikkatimden kaçmayan bir hata vardı. 1997 senesinde Shaquille O'Neal Miami Heat takımında değildi ama poster olarak dizide kullanmışlar :)



Dikkatimi çeken bir başka şey ise Yoon Jae'nin sünnet olmasıydı. İlk defa bir Kore dizisinde müslüman olmadan sünnet olan birini gördüm. Sadece müslümanlar ve yahudilerde sünnet dinen gerekli bir şeydir. Ama sağlık için faydaları olduğundan dünya genelinde kullanılan bir yöntemmiş. O yüzden dizide de konusu geçiyor.


Sünnetten sonra acı çeken Yoon Jae.

Shi Won'un annesiyle birlikte gitmişlerdir doktora. Annesinden Shi Won'a söylememesini ister. Onun diline düşmek istemiyordur. Ama sünnet olacağını tüm Busan öğrenmiştir neredeyse. Yolda Shi Won onlara yetişir ve tebrik eder :) Dahası yolda her gören ya dalga geçer ya tebrik eder.

Bir sürü konu çıkar bu diziden. O yüzden daha fazla uzatmak istemiyorum. Yazarken açtım yine izliyorum. Yine ilk sefer izliyormuş gibi gülüyorum. Dizinin tek eksi yönü her bölümde aynı mezun buluşması üzerinde dönmesi. Oradan yola çıkarak izleyiciyi merak içinde bırakmaları.

7 yorum:

güzzi dedi ki...

Korede bütün erkekler sünnet oluyor :P

Diziden herkes bahsedip duruyor. Ben de bu yazıdan sonra karar verdim izleyeceğim. Hadi bakalım... Uzun süredir ilk defa dizi izleyeceğim, umarım hayal kırıklığı yaşamam

Neo dedi ki...

Yok canım hepsi değildir ya? İlk yayınlandığında da böyleydi. Herkes konuşuyordu ben de izlemeye karar verdim sonra :) İyi seyirler o zaman şimdiden. Seversin bence.

morumsubalon dedi ki...

ben bayıldım bu diziye, benim de lise dönemime denk geldiği için belki de çok sevdim, bi süre sonra tekrar izlemeyi düşünüyorum.

nabrut fıdıllıoğlu dedi ki...

miss you bitince bunu izlemeyi planlıyorum..
o yüzden gene yazını okumadım.dönerim dizi sonrası:)

Unknown dedi ki...

lanet sınavlar bi bitmediki oturup izleyeyim tadınca.. listemde 1numarada oturuyor garibim..bu yazıdan sonra daha çok meraktayım..çok güzel olmuş..

Aysemiin dedi ki...

Sünnet olayını ben birçok filmde görmüştüm ve Kore'de sağlık nedenlerinden dolayı sünnet olunduğunu okumuştum. Hatta hangi film emin değilim ama -A Dirty Carnival filmi olabilir bahsettiğim film- lise öğrencilerini sünnet ettiler ve pantolonlarını giydirip evlerine gönderdiler. Çocuklar kıvranıp duruyordu :) Diziye gelince klasik Kore dizilerinden farklı olduğu ve çok sıcak bir hikayesi olduğundan sevdim diziyi ama amaaa Busan şivesini hiç mi hiç sevemedim :/ Shi Won'un ailesi bombaydı :) Babası az bile yapıyordu kızına ayy ne asi bir kızdı öyle :D Eun Ji bu role cuk oturmuştu, bütünleşmişti rolüyle, öyle ki yeni dizisinde onu izlerken bile hala Shi Won'u görüyordum karşımda.

Neo dedi ki...

Şive olayına bende alışamadım :) Resmen köylü konuşması gibiydi. Kulağa çok tuhaf geliyor.

Yorum Gönder

Newer Posts Older Posts