3 Kasım 2010 Çarşamba

Memories of Murder (2003)

Salinui chueok



1986 yılında Güney Kore, askeri bir diktatörlük altındadır. Ülkede yasaklar ve baskılar tüm sıkılığı ile devam ederken bir gün, tecavüze uğrayarak vahşice bir cinayete kurban giden bir kadın bulunur. Hemen başlayan soruşturmanın başına, yerel polis dedektifi Park Doo-man getirilir. Fakat olayı çözmek için kullandığı yöntemler, her şeyi berbat etmekten başka bir işe yaramayacaktır.

Başarısızlıkla sonuçlanan soruşturma yöntemleri nedeni ile bir çok tanığın zarar görmesi sonucu, Seul'dan yeni bir dedektif olan Seo göreve atanır. Zeki, kurnaz ve işini bilir tavırlarına rağmen Seo'nun da soruşturmada son derece başarısız olması, olayları iyice sarpa sardıracaktır.

Küçük bir kasabada meydana gelmeye başlayan seri cinayetler ve bunları çözmek için uğraş veren dedektiflerin hikayesini anlatan bir film. Gerçek hayatta bu şekilde kendisine tuzak kurularak sorguda suçu itiraf etmesi istenen şüphelilere yapılanlar ve bunun basına yansımalarına değinen bir film ayrıca.

Uzun bir film olmasına rağmen hiç sıkmadan izlettiriyor kendisini. Film baya hoşuma gitti benim.

4 yorum:

kimbapsushi dedi ki...

öncelikle sermindeki yorumdan buraya gelince bir şok yaşadım, bu kadar yazıyı ne ara yazdın yahu eline sağlık. ben bi filmi izleyip uzun süre süründürüyorum, izlediklerimi 3te 1ini bile yazamıyorum, valla gıpta ettim.
bu film de geçen yıl izleyip bir türlü yazamadıklarımdan, top 10 listemde yer alır o derece severim. kore sinemasından çıkan en yenilikçi, orijinal yapımlardan. kesinlikle izlenmeli.

Neo dedi ki...

kimbapsushi hoşgeldiniz :) Blogdaki ilk yorumu yapmışsınız. Buradaki yazıları sarangnide ki en son izlediğim filmler konusuna yazdıklarımdan topladım. Hepsini bir anda yazmam mümkün değildi. Zamanla sadece filmler değil diziler ve normal hayatla ilgili şeylerde yazmaya çalışacağım.

Filme gelince gerçekden Kore sinemasının güzel örneklerinden biri. Hatta farklı yapımlarından biri diyeyim. Koreliler filmlerin sonlarında şaşırtmayı çok severler ama bu filmde muallakda bırakmaları daha bir şaşırtıcı.

Unknown dedi ki...

Bu filmi büyük bir şevkle indirdim. Tam izlemeye kalkarken, daha önce izleyen bir arkadaşımın katilin kim olduğu belli değil lafı... Tüm şevkimi kırdı. Bu yüzden izlemeyi ileri tarihe attım. Belki unuturum o sözü. :)

Neo dedi ki...

Böyle arkadaşlar düşman başına diyorum :))

Yorum Gönder

Newer Posts Older Posts