14 Ocak 2013 Pazartesi

Pieta (2012)






Dikkat: Şiddet içerir. Yazının ilerleyen kısımlarında küfür etme ihtiyacı duyabilirsiniz. Ve spoiler içerir.

Kang Do yaşamını tefeci olarak idame eden bir adamdır. Borç verdiği esnaflar aşırı miktarda faiz yüklenen parayı geri ödeyemez. Parayı alabilmek için türlü işkenceler yapar. Bir gün tanımadığı bir kadın onu takip etmeye başlar. İlk başta eziyet eder bu kadına da. Daha sonra onun yıllar önce kendisini terkeden annesi olduğunu öğrenir. Annesi ona devamlı iyi davranıyordur ama Kang Do ona inanana kadar olmadık şeyler yapacaktır. Kendi vücudundan kestiği bir et parçasını yemesini isteyecektir. Kadın yiyecektir. Hatta tecavüz bile edecektir. Bir insan bunu yapabilir mi? Peşine düştüğü esnaftan birisi sonunda onun peşine düşer. Öldürmek için yeltenir ama annesi engeller.

Kadın oğlunu seviyormuş gibi yaparak çok planlı bir oyun kuruyordur. Nedeni ise Kang Do'nun kardeşi olduğunu bilmediği engelli bir esnafın intiharına sebep olması. İkisinin de annesi Mi Sun'dur. İyice beynini yıkayıp onu düzgün bir insan haline getirdikten sonra acımasız planını devreye sokar. Onun da bu acıları yaşamasını istiyordur.

Kim Ki Duk filmlerini severim çok çarpıcı filmler oluyor ama bu çok ağırdı. Kim Ki Duk kendi ağzından filmi şöyle özetlemiş. "Paranın günlük hayattaki yeri insanlığımızı ve değerlerimizi yıkıp geçiyor. Buna dikkat çekmek istedim."

2 yorum:

CİNNET dedi ki...

İzleme listeme almıştım bu filmi ama şu an tekrar bi düşünücem.Bünyem bu sıralar ağır bi film kaldıramaz :)

Neo dedi ki...

Ben de aynı durumu Silenced filminde yaşamıştım. Uzun süre izlemem dedim sonra izlemiştim. http://scnneo.blogspot.com/2012/09/silenced-2011.html

Yorum Gönder

Newer Posts Older Posts