29 Kasım 2018 Perşembe

Ben-Hur (1959)






Kudüs'te yaşayan ve Yahudi olan Judah Ben-Hur, halkının en zengini ve prensidir. Roma imparatorluğu Kudüs'ü fethetmiştir. Orayı fetheden ordunun başındaysa Ben-Hur'un çocukluk arkadaşı Messala vardır. Ben-Hur uzun zamandır görmediği çocukluk arkadaşı Messala'yı ziyarete gider. Messala ondan yönetim için yardım ister ancak Ben-Hur başka bir teklifle gelir ve ordusunu geri çekmesini ve onları özgür bırakmasını ister. Siyasi görüş farklılığı yaşayan iki arkadaşın arası açılsa da durum idare edilir gibi gözükmektedir; ta ki Ben-Hur ve halkı Messala tarafından sürgün edilinceye kadar. Ben-Hur ve halkının erkekleri büyük gemilerde kürek çekmeye zorlanır. İşkence edilerek ölene kadar çalıştırırlar. Ben-Hur tüm gücüyle dayanmaya ve intikam alacağı güne ulaşmayı beklemektedir. Artık sadece intikam için yaşıyordur. Gemileri saldırıya uğrar ve Ben-Hur kurtulmayı başarır. Kurtulurken Roma'da önemli bir komutan olan Messela'dan çok daha üst mertebedeki bir komutanı da kurtarır. Bu davranışı onun ödüllendirilmesini sağlar. Ve memleketine geri döner. 

İntikam türündeki film bunun dışında İsa peygamberin yaşadığı dönemi anlatıyor. Ona yapılanları da konu ediniyor. Döneminin en pahalı filmlerinden biridir. Açıkçası filmin çoğu sıkıcı ta ki Arena'daki düelloya kadar. Gerçekten iyi iş çıkarılmış. Döneminin ötesinde bir iş olmuş. Ancak filmin genel monotonluğu ve uzun süresi filmi taksit taksit izlememe neden oldu. O yüzden puanını kırdım. İsa peygamberin yaşamını kendi gözlerinden yansıtmaları da puan kırmama neden oldu.

0 yorum:

Yorum Gönder

Newer Posts Older Posts